سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایه دهم یازدهم دوازدهم

این مقاله توضیحاتی را در مورد بررسی ادبیات ارائه می دهد و بینش هایی در مورد شکل و ساختن بررسی های ادبیات در علوم انسانی ، علوم اجتماعی و علوم ارائه می دهد.

مقدمه

خوب. شما باید یک بررسی ادبیاتی بنویسید. شما یک رمان و یک کتاب شعر را غبار می کنید ، در صندلی خود مستقر می شوید ، و آماده می شوید تا هنگام صفحات برگرداندن «انگشت شست» یا «انگشت شست» را منتشر کنید. "بررسی ادبیات" انجام شد. درست؟

اشتباه! "ادبیات" یک مرور ادبیات به هر مجموعه ای از مطالب مربوط بهپاورپوینت جامعه شناسی دوازدهم ، و نه لزوما متون بزرگ ادبی جهان اشاره دارد. "ادبیات" می تواند از مجموعه ای از جزوه های دولتی در مورد روش های استعماری انگلیس در آفریقا گرفته تا مقالات علمی در مورد درمان ACL پاره شده باشد. و بررسی لزوماً به این معنی نیست که خواننده شما از شما بخواهد نظر شخصی خود را در مورد اینکه این منابع را دوست دارید یا نه ، بیان کنید.

پس بررسی ادبیات چیست؟

یک بررسی ادبیات ، اطلاعات منتشر شده را در یک موضوع خاص و بعضی اوقات اطلاعات در یک موضوع خاص در یک بازه زمانی خاص مشخص می کند.

مرور ادبیات می تواند فقط یک خلاصه ساده از منابع باشد ، اما معمولاً یک الگوی سازمانی دارد و هم خلاصه و هم ترکیب را با هم ترکیب می کند. خلاصه نوشتن اطلاعات مهم منبع است ، اما ترکیب آن سازماندهی مجدد یا تغییر شکل مجدد آن اطلاعات است. این ممکن است تفسیر جدیدی از مواد قدیمی ارائه دهد یا جدید را با تفسیرهای قدیمی ترکیب کند. یا ممکن است پیشرفت فکری حوزه ، از جمله مباحث اصلی را ردیابی کند. و بسته به موقعیت ، بررسی ادبیات ممکن است منابع را ارزیابی کرده و خواننده را در مورد مناسب ترین یا مرتبط تر توصیه کند.

اما چگونه یک بررسی پاورپوینت جامعه شناسی دوازدهم با مقاله علمی پژوهشی متفاوت است؟

تمرکز اصلی یک مقاله پژوهشی دانشگاهی ، ایجاد یک استدلال جدید است و احتمالاً یک مقاله پژوهشی به عنوان یکی از بخش های آن ، یک بررسی ادبی را در بر می گیرد. در یک مقاله تحقیق ، شما از ادبیات به عنوان پایه و همچنین به عنوان پشتیبانی از بینش جدیدی که به شما کمک می کند ، استفاده می کنید. با این وجود ، تمرکز یک بررسی ادبیات این است که استدلال ها و عقاید دیگران را بدون اضافه کردن مشارکت های جدید خلاصه و ترکیب کند.

چرا ما بررسی ادبیات را می نویسیم؟

بررسی ادبیات یک راهنمای مفید برای موضوع خاص را در اختیار شما قرار می دهد. اگر زمان کافی برای انجام تحقیقات دارید ، بررسی های مربوط به ادبیات می تواند یک مرور کلی به شما بدهد یا به عنوان یک پله پله عمل کند. برای متخصصان ، آنها گزارش های مفیدی هستند که آنها را با آنچه در این زمینه جاری است به روز می کند. از نظر محققان ، عمق و وسعت بررسی ادبیات بر اعتبار نویسنده در حوزه خود تأکید دارد. بررسی ادبیات همچنین زمینه ای مستحکم برای تحقیق در مقاله ارائه می دهد. دانش کامل در مورد ادبیات حوزه برای اکثر مقالات پژوهشی ضروری است.

چه کسی این موارد را می نویسد؟

بررسی ادبیات گاه در علوم انسانی نوشته می شود ، اما بیشتر در علوم و علوم اجتماعی است. در گزارش آزمایش و آزمایشگاه ، آنها بخشی از مقاله را تشکیل می دهند. گاهی اوقات یک بررسی ادبیات به خودی خود به صورت مقاله نوشته می شود.

بیایید به آن برسیم! قبل از نوشتن بررسی ادبیات چه کاری باید انجام دهم؟

پاورپوینت جامعه شناسی دوازدهم

اگر تکلیف شما خیلی مشخص نیست ، از مربی خود بخواهید توضیح دهید: تقریباً چند منبع را باید شامل کنید؟چه نوع منبع (کتاب ، مقاله ژورنالی ، وب سایت) وجود دارد؟آیا باید با بحث در مورد یک موضوع یا موضوع مشترک ، منابع خود را خلاصه ، ترکیب یا نقد کنید؟آیا باید منابع خود را ارزیابی کنید؟آیا شما باید زیرنویس ها و سایر اطلاعات پس زمینه ، مانند تعاریف و / یا سابقه را ارائه دهید؟مدل ها را پیدا کنید

به جستجوی سایر بررسی های ادبیات در حوزه مورد علاقه یا رشته خود بپردازید و آنها را بخوانید تا از انواع مضامین مورد نظر خود در تحقیقات خود یا روش هایی برای ساماندهی بررسی نهایی خود مطلع شوید. به سادگی می توانید کلمه "بررسی" را در موتور جستجوی خود به همراه اصطلاحات موضوع دیگر خود قرار دهید تا مقالاتی از این نوع در اینترنت یا پایگاه داده الکترونیکی پیدا کنید. کتابشناسی یا بخش مرجع منابعی که قبلاً خوانده اید ، همچنین نقاط ورود عالی به تحقیق شما هستند.

موضوع خود را باریک کنید

صدها یا حتی هزاران مقاله و کتاب در بیشتر زمینه های مطالعه وجود دارد. موضوع شما هرچه باریک تر باشد ، محدود کردن تعدادی از منابع مورد نیاز برای خواندن برای بررسی خوب از مطالب آسان تر خواهد بود. مربی شما احتمالاً انتظار نخواهد داشت که هر آنچه را که در آن موضوع وجود دارد را بخوانید ، اما اگر ابتدا دامنه خود را محدود کنید ، کار خود را آسان تر خواهید کرد.

و فراموش نکنید که به دانش استاد (یا استادان دیگر) خود در این زمینه ضربه بزنید. از استاد خود سؤالاتی از قبیل بپرسید: "اگر مجبور بودید فقط یک کتاب از 90 را در موضوع X بخوانید ، چه خواهد بود؟" سؤالاتی از این دست به شما کمک می کند تا سریع ترین قطعه های اصلی در این زمینه را پیدا کرده و تعیین کنید.

در نظر بگیرید که منابع شما جاری هستند یا خیر

برخی از رشته ها نیاز دارند که شما از اطلاعاتی استفاده کنید که در حد ممکن باشد.