سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایه دهم یازدهم دوازدهم

نقطه نظر ، زاویه در نظر گرفتن چیزههست ، که نظر یا احساسات افراد درگیر در یک موقعیت را به ما نشان می دهد. در ادبیات ، نقطه نظر روایتی هست که نویسنده به کار می برد تا خوانندگان را "بشنود" و "ببیند" آنچه در یک دهستان ، شعر یا مقاله حادثه می افتد ، باشد.

نقطه نظر بازتاب باور ای هست که فرد از حیات واقعی یا دهستان دارد. مثال هایی از دیدگاه متعلق به یکی از این سه نوع اصلی هست:

دیدگاه نخست شخص شامل هستفاده از هر دو ضمیر "من" یا "ما" هست."من احساس می کردم غرق شرم و شرم شدم."دیدگاه شخص دوم ضمیر "شما" را به کار می برد."گاهی اوقات شما نمی توانید به وضوح بین خشم و ناامیدی تفاوت قائل شوید."از نظر شخص سوم از ضمایرهایی شبیه "او" ، "او" ، "آن" ، "آنها" یا اسم هستفاده می شود. مردی اصولگرا هست. او طبق پاورپوینت جامعه شناسی یازدهم عمل می کند و اصلا به شما اجازه نمی دهد که به آسانی او را فریب دهید. "مثال هایی از دیدگاه در ادبیات

مثال عدد 1: هملت (توسط ویلیام شکسپیر)

هملت ، قبلکسوت ، درمورد احساس مالیخولیایی که او را بعد از مرگ پدرش رنج می دهد توضیح می دهد:

"من دیر شده ام ، اما به همین علت نمی دانم ، - تمام وجودم را از دست دادم ، تمام عادتهای تمرین را فراموش کردم. و در واقع ، آنقدر با تمایل من قبل می رود که این قاب مناسب ، زمین ، به نظر می رسد یک قدم عقیم. "

این یکی از بهترین مثال های دیدگاه نخست شخص در پاورپوینت جامعه شناسی یازدهم هست. هستفاده از نقطه نظر شخص نخست نگاه اجمالی به احساسات درونی واقعی ناامیدی خصوصیت می کند. نویسنده از دیدگاه شخص نخست هستفاده کرده هست تا احساسات هملت را با روشی دقیق بیان کند.

 مثال عدد 2: دافودیلز (توسط ویلیام وودزورث)

"من زل زل زدم - و زل زدم - اما اندکی فکر کردم

چه ثروتی را برای من به ارمغان آورده بود. "

توجه کنید که ویلیام وردروس چگونه از دیدگاه نخست شخص برای بیان احساسات ذهنی خود در مورد صحنه گل سرخ در شعر معروف خود هستفاده می کند. هستفاده از ضمیر "من" به احساساتی که در این سطوح بیان شده هست ، کیفیت خاصی می بخشد. خواننده می بیند که شاعر از دیدگاه شخص نخست هستفاده کرده هست تا احساسات خصوصی خود را با ما در میان بگذارد.

مثال عدد 3: خورشید نیز طلوع می کند (توسط ارنست همینگوی)

ارنست همینگوی ، در Sun نیز طلوع می کند ، از دیدگاه شخص نخست هستفاده می کند که مربوط به سبک اوست.

"من می توانم آن را تصویر کنم. من عادت دارم که مکالمات بین دوستانم را تصور کنم. ما به کافه ناپولیتن رفتیم تا یک غذای بی نظیر داشته باشیم و تماشای جمعیت عصرانه در بلوار. "

هستفاده از دو ضمیر شخص نخست ، "من" و "ما" به این سطوح کیفیت داشتن دیدگاه نخست شخص را می دهد. خواننده می تواند احساس کند که گفت و گو را مستقیما از خصوصیت ها می شنود.

مثال عدد 4: چراغهای روشن ، شهر بزرگ (توسط جی مک لینمی)

وی گفت: "شما آن گروه از مردانی نیستید که در این ساعت از بامداد در مکانی شبیه این قرار بگیرید. اما شما اینجا هستید ، و نمی توانید بگویید که زمین کاملاً ناآشنا هست ، اگرچه جزئیات فازی هستند. "

در اینجا ، نویسنده هستفاده از دیدگاه شخص دوم را با هستفاده از ضمیر "شما" نشان می دهد. این تکنیک شاید کمتر متدنخست باشد ، اما قدرت خودش را دارد که از همان ابتدا خواننده را درگیر کند.

مثال عدد 5: غرور و تعصب (توسط جین آوستین)

"وقتی جین و الیزابت فقط بودند ، نخستی که قبلاً در ستایش آقای بینگلی محتاط عمل کرده بود ، به خواهرش ابراز کرد که چقدر او را تحسین می کند."او گفت: "او دقیقاً همان چیزی هست که یک مرد جوان باید باشد." و من اصلا چنین رفتارهای شاد را ندیدم! - خیلی آسان ، با چنین پرورش مناسب و کامل! "

این سطرها مصرف مناسبی از دیدگاه شخص ثالث را نشان می دهد. گزیده ای ، دو روش گوناگون استفاده از دیدگاه شخص ثالث را به خواننده نشان می دهد. پاورپوینت جامعه شناسی یازدهم ابتدا از خصوصیت شخص ثالث دو خصوصیت برجسته - جین و الیزابت - را ارائه می دهد و سبعد به ما نشان می دهد که این دو خصوصیت از دیدگاه شخص سوم خود در مورد بینگلی گفتگو می کنند. این می تواند مثال مناسبی از هستفاده از دیدگاه شخص ثالث دوگانه - ابتدا توسط نویسنده ، و سبعد توسط خصوصیت ها باشد.

عملکرد نقطه نظر

نقطه نظرات ابزاری جدایی ناپذیر برای توصیف در دست نویسنده هست تا احساسات خصوصی یا احساسات خصوصیت ها در مورد یک تجربه یا وضعیت را به تصویر بکشد. نویسندگان از یک نقطه نظر هستفاده می کنند تا آنچه را که می خواهند به خوانندگان خود منتقل کنند ، به طور مؤثر بیان کنند